Рак молочної залози - перетворите кухню на ріг достатку
Ці статистики ні для кого не секрет. Кожна восьма жінка з часом захворює раком молочної залози. Багато досі і не підозрюють, що існують способи, що дозволяють попередити цю жахливу хворобу. Як показують дослідження, потужна зброя в боротьбі проти раку - здорове живлення. Зверніть увагу на наступну закономірність: в розвинених країнах захворюваність раком грудей в чотири - сім разів вище, ніж в країнах Азії.
Проте, коли жінки з Азії переселяються, наприклад, в США, ризик розвитку у них раку молочної залози впродовж 10 років зростає удвічі. Учені доки не прийшли до єдиної думки відносно причин такої зміни, але одним з чинників вони схильні рахувати раціон харчування. Як стверджує Регина Зиглер, дієтолог з Національного інституту раку, переселившись в США, жінки з Азії починають споживати калорійнішу їжу, у тому числі м'ясо і інші продукти з високим вмістом насичених жирів.
В той же час вони їдять менше овочів, фруктів, зернових і соєвих продуктів, чим на батьківщині. У поєднанні з малорухомим способом життя ці чинники призводять до підвищення маси тіла.
Дієта, спрямована на профілактику раку молочної залози, можливо, і не гарантує його попередження, але в усякому разі підвищує захисні функції організму. Перейти на таку дієту можна таким чином.
Перетворите кухню на ріг достатку. Численні дослідження показують, що у жінок, споживаючих не менше п'яти порцій фруктів і овочів в день, рідше виникає рак молочної залози. Намагайтеся включати у свій раціон усе різноманіття рослинної їжі - томати, шпинат, зелені листові овочі, кукурудзу, моркву, кабачки, огірки, кавуни, ягоди, яблука, груші, родзинки, лимони.
Заповнюйте недолік клітковини. Чому фінські жінки захворюють раком молочної залози в два рази рідше, ніж, наприклад, американки? Можливо, тому, що вони щодня споживають 30 г клітковини, тоді як американки - тільки 14 р.
"Є усі підстави вважати, що клітковина має захисні властивості", - запевняє Дэвид Роуз, керівник відділу живлення і ендокринології Американського фонду здоров'я. Згідно з результатами дослідження, проведеного д-ром Роузом, 30 г клітковини в день, половина якої поступає з їжею, а половина - у вигляді пшеничних висівок, можуть понизити рівень естрогену у жінок на 20%. Оскільки високе зміст естрогену - один з чинників, сприяючих виникненню раку молочної залози, таке зниження повинне привести до відповідного зменшення ризику цього захворювання, говорить д-р Роуз.
Щоб отримати ці 30 г харчової клітковини, треба з'їсти п'ять порцій фруктів і овочів, п'ять порцій цельнозерновых продуктів, одну порцію каші з пшеничних висівок (особливо багатих клітковиною) і одну порцію сухих бобів в день. Рада: завжди намагайтеся вибирати цельнозерновые продукти. Споживання хліба і макаронних виробів з пшеничного борошна тонкого помелу мають бути не правилом, а виключенням говорить д-р Роуз.
Відмовіться від жирів. Дослідження показують, що захворюваність раком молочної залози понижена в тих країнах, де споживається менше жирів. Навіть в межах однієї країни, наприклад Японії, захворюваність зростає, коли японки починають споживати більше продуктів з підвищеним вмістом жирів. Яку ж кількість жирів можна споживати без побоювання? Точної відповіді ніхто дати не може, але, по даним дослідження, проведеного організацією "Здоров'я жінок" за підтримки Національного інституту здоров'я, жири повинні складати не більше 20% калорій, що потрапляють в організм.
Сбрызните їду маслиновою олією. Якщо вам хочеться "чогось пожирніше", скористайтеся маслиновою олією, а не біфштексом, радить Уолтер Уиллетт, керівник відділу живлення Гарвардської школи охорони здоров'я. Не одне, а три дослідження свідчать про те, що у жінок, що з'їдають щодня декілька блюд з маслиновою олією, понижений ризик захворювання раком молочної залози. Тому по можливості використовуйте маслинову олію замість тваринних жирів для жаріння, в заправці для салатів або просто їжте його з хлібом.
Проте, коли жінки з Азії переселяються, наприклад, в США, ризик розвитку у них раку молочної залози впродовж 10 років зростає удвічі. Учені доки не прийшли до єдиної думки відносно причин такої зміни, але одним з чинників вони схильні рахувати раціон харчування. Як стверджує Регина Зиглер, дієтолог з Національного інституту раку, переселившись в США, жінки з Азії починають споживати калорійнішу їжу, у тому числі м'ясо і інші продукти з високим вмістом насичених жирів.
В той же час вони їдять менше овочів, фруктів, зернових і соєвих продуктів, чим на батьківщині. У поєднанні з малорухомим способом життя ці чинники призводять до підвищення маси тіла.
Дієта, спрямована на профілактику раку молочної залози, можливо, і не гарантує його попередження, але в усякому разі підвищує захисні функції організму. Перейти на таку дієту можна таким чином.
Перетворите кухню на ріг достатку. Численні дослідження показують, що у жінок, споживаючих не менше п'яти порцій фруктів і овочів в день, рідше виникає рак молочної залози. Намагайтеся включати у свій раціон усе різноманіття рослинної їжі - томати, шпинат, зелені листові овочі, кукурудзу, моркву, кабачки, огірки, кавуни, ягоди, яблука, груші, родзинки, лимони.
Заповнюйте недолік клітковини. Чому фінські жінки захворюють раком молочної залози в два рази рідше, ніж, наприклад, американки? Можливо, тому, що вони щодня споживають 30 г клітковини, тоді як американки - тільки 14 р.
"Є усі підстави вважати, що клітковина має захисні властивості", - запевняє Дэвид Роуз, керівник відділу живлення і ендокринології Американського фонду здоров'я. Згідно з результатами дослідження, проведеного д-ром Роузом, 30 г клітковини в день, половина якої поступає з їжею, а половина - у вигляді пшеничних висівок, можуть понизити рівень естрогену у жінок на 20%. Оскільки високе зміст естрогену - один з чинників, сприяючих виникненню раку молочної залози, таке зниження повинне привести до відповідного зменшення ризику цього захворювання, говорить д-р Роуз.
Щоб отримати ці 30 г харчової клітковини, треба з'їсти п'ять порцій фруктів і овочів, п'ять порцій цельнозерновых продуктів, одну порцію каші з пшеничних висівок (особливо багатих клітковиною) і одну порцію сухих бобів в день. Рада: завжди намагайтеся вибирати цельнозерновые продукти. Споживання хліба і макаронних виробів з пшеничного борошна тонкого помелу мають бути не правилом, а виключенням говорить д-р Роуз.
Відмовіться від жирів. Дослідження показують, що захворюваність раком молочної залози понижена в тих країнах, де споживається менше жирів. Навіть в межах однієї країни, наприклад Японії, захворюваність зростає, коли японки починають споживати більше продуктів з підвищеним вмістом жирів. Яку ж кількість жирів можна споживати без побоювання? Точної відповіді ніхто дати не може, але, по даним дослідження, проведеного організацією "Здоров'я жінок" за підтримки Національного інституту здоров'я, жири повинні складати не більше 20% калорій, що потрапляють в організм.
Сбрызните їду маслиновою олією. Якщо вам хочеться "чогось пожирніше", скористайтеся маслиновою олією, а не біфштексом, радить Уолтер Уиллетт, керівник відділу живлення Гарвардської школи охорони здоров'я. Не одне, а три дослідження свідчать про те, що у жінок, що з'їдають щодня декілька блюд з маслиновою олією, понижений ризик захворювання раком молочної залози. Тому по можливості використовуйте маслинову олію замість тваринних жирів для жаріння, в заправці для салатів або просто їжте його з хлібом.