Живлення при інфаркті
Інфаркт. Французький чинник
У пошуках французького чинника
Ученые давно удивляются, почему во Франции заболеваемость инфарктом гораздо ниже, чем в других странах. Это особенно поражает, если учесть, сколько французы едят насыщенных жиров - только сливочного масла вчетверо больше, чем необходимо.
Останні дослідження наводять на думку, що уся справа у флавонах, природних речовинах, яких багато, наприклад, в червоному вині. "Ми абсолютно упевнені в їх захисних властивостях", - вважає Джон Фолтс, керівник лабораторії вивчення коронарного тромбозу в Медичній школі при університеті Вісконсіна. Цей великий клас речовин є присутнім майже в усіх овочах і фруктах. Ось декілька їх головних джерел і способів отримати максимум флавонов за обіднім столом.
Вживайте ту їжу, де їх багато. Найбільше флавонов в луку, качановій капусті, стручковій квасолі, брокколі, эндивии, селері, журавлині, а також цитрусовій цедрі.
Дещо менше в червоному вині, чаї, лвтуке, томатах, червоному перці, бобах, суниці, яблуках, винограді, виноградному і томатному соках.
Витягайте максимум. Щоб отримати від чаю більше флавонов, беріть не крупнолисту, а гранульовану заварку, краще всього в пакетиках, радить голландський вчений Майкл Хертог, епідеміолог Нідерландського національного інституту охорони здоров'я і захисту довкілля, що займався вивченням вмісту цих речовин в різних продуктах харчування. Чайний лист в пакетиках сильно подрібнений, а значить, у його часток максимальна поверхня для екстрагування вмісту гарячою водою. Настоюйте заварку 5 хвилин, рекомендує д-р Хертог.
Їжте фрукти з шкіркою. У фруктах найбагатше флавонами шкірка, тому, чистячи яблука, ви позбавляєте серце додаткового захисту. Хоча приблизно 35-40% яблук в магазинах покриті воском для збереження вологості, фахівці вважають, що він безпечний. А якщо вам просто не подобається восковий присмак, цей шар легко видалити, потерев фрукти щіткою під струменем теплої води.
Не нехтуйте цедрою. Напевно ви їсте апельсини без флавонов. У цитрусових ці корисні речовини зосереджені в цедрі. Звичайно, шкірка на смак занадто гірка (якщо не зварити її з цукром), зате цілком їстівний білий рихлий шар на її внутрішній стороні, який називається альбедо, роз'яснює д-р Фолтс.
Їжте цибулю. Лук - головне джерело флавонов.
У пошуках французького чинника
Ученые давно удивляются, почему во Франции заболеваемость инфарктом гораздо ниже, чем в других странах. Это особенно поражает, если учесть, сколько французы едят насыщенных жиров - только сливочного масла вчетверо больше, чем необходимо.
Останні дослідження наводять на думку, що уся справа у флавонах, природних речовинах, яких багато, наприклад, в червоному вині. "Ми абсолютно упевнені в їх захисних властивостях", - вважає Джон Фолтс, керівник лабораторії вивчення коронарного тромбозу в Медичній школі при університеті Вісконсіна. Цей великий клас речовин є присутнім майже в усіх овочах і фруктах. Ось декілька їх головних джерел і способів отримати максимум флавонов за обіднім столом.
Вживайте ту їжу, де їх багато. Найбільше флавонов в луку, качановій капусті, стручковій квасолі, брокколі, эндивии, селері, журавлині, а також цитрусовій цедрі.
Дещо менше в червоному вині, чаї, лвтуке, томатах, червоному перці, бобах, суниці, яблуках, винограді, виноградному і томатному соках.
Витягайте максимум. Щоб отримати від чаю більше флавонов, беріть не крупнолисту, а гранульовану заварку, краще всього в пакетиках, радить голландський вчений Майкл Хертог, епідеміолог Нідерландського національного інституту охорони здоров'я і захисту довкілля, що займався вивченням вмісту цих речовин в різних продуктах харчування. Чайний лист в пакетиках сильно подрібнений, а значить, у його часток максимальна поверхня для екстрагування вмісту гарячою водою. Настоюйте заварку 5 хвилин, рекомендує д-р Хертог.
Їжте фрукти з шкіркою. У фруктах найбагатше флавонами шкірка, тому, чистячи яблука, ви позбавляєте серце додаткового захисту. Хоча приблизно 35-40% яблук в магазинах покриті воском для збереження вологості, фахівці вважають, що він безпечний. А якщо вам просто не подобається восковий присмак, цей шар легко видалити, потерев фрукти щіткою під струменем теплої води.
Не нехтуйте цедрою. Напевно ви їсте апельсини без флавонов. У цитрусових ці корисні речовини зосереджені в цедрі. Звичайно, шкірка на смак занадто гірка (якщо не зварити її з цукром), зате цілком їстівний білий рихлий шар на її внутрішній стороні, який називається альбедо, роз'яснює д-р Фолтс.
Їжте цибулю. Лук - головне джерело флавонов.